צפו • פיתוח ישראלי חדש עשוי להגן מהתקפות כימיות

    דוד קורצווייל 2 Comment on צפו • פיתוח ישראלי חדש עשוי להגן מהתקפות כימיות
    8:45
    03.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בבארי מודיעים: החטוף דרור אור נרצח בבוקר שמחת תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חנה דודיק סיימה לאחרונה פיתוח של חומר נאנו טכנולוגי, ראשון מסוגו בעולם, ציפוי דוחה כל. הציפוי יוכל לשמש להגנה על מבנים ממתקפות כימיות באמצעות חומרי לחימה כימיים, כאשר הוא למעשה "ידחה" את הגז מהמבנה וימנע את הצטברותו. זוהי רק דוגמא אחת לשימושיות החומר החדש – קירות שיצופו בו יהיו עמידים לגרפיטי, וללכלוך, ניתן יהיה למשל לצפות בו את פסל החירות שניקוי מהווה אתגר גדול ובעייתי שעולה מיליונים מדי פעם, כל זאת ועוד.

    מדובר בפיתוח חדש על בסיס חומר שדודיוק פיתחה בעבר כציפוי למניעת הצטברות קרח. השיכלול האחרון שביצעה דודיוק בחומר הקנה לו עמידות מוגברת בשחיקה ומול אור השמש, וכך ניתן יהיה להשתמש בו לכל המטרות הנוספות שפורטו.

    פיתוח נוסף של דודיוק – חומר ציפוי המגן על חומרים פלסטיים שקופים מפני שריטות – מדובר במהפיכה שלא מן הנמנע שתוציא מכלל שימוש את הצורך בזכוכית בעולם המודרני. זכוכית גם שבירה וגם יקרה יותר מחומרים פלסטיים שקופים כמו פרספקס ופוליקרבונט, אשר לא משתמשים בהם כיום בתחום החלונות כי הם נשרטים בקלות. הציפוי נגד השריטות שפיתחה דודיוק יאפשר להחליף בעתיד את כל החלונות בעולם בפוליקרבונט מצופה, אשר יהיה כמעט בלתי שביר. העלות של החומר החדש תהיה בערך חצי מזו של זכוכית והוא צפוי "להוציא לפנסיה" את מקצוע הזגגות, המתבסס על כך שחלונות מזכוכית נשברים לעיתים.

    פרופ' חנה דודיוק, מכהנת כראש המחלקה להנדסת פלסטיקה בשנקר – היחידה מסוגה בישראל – מדענית בעלת שם בינלאומי ואחת החוקרות המובילה בתחומה בעולם. מתמחה בחקר טכנולוגיות של הדבקות ודבקים, פולימרים ויישומי ננו-טכנולוגיה ובפיתוחים הקשורים אליהם בתעשייה.



    2 תגובות

    מיין תגובות